FANDOM

Avrupada Ilk saat yapimcilari 1400-1500 lu yillarda ortaya cikti. Bunlar Fransada yerlesik ve protestan mezhebine bagli topluluklardi. O donemde katolikler tarafindan saldırıya ugramaya baslayinca kacarak Isvicrenin daglik bolgelerine yerleserek saat imalatina devam ederler. O bolgelerde kislar cok uzun gecer ve kisin hareket imkani oldukca sinirlidir, bu nedenle uzun kis aylarinda en iyi bildikleri konu olan saat imalatini evlerinde uygular ve yuzyillar icinde ciddi bir sekilde gelistirirler ve bu konuda dunyada bir numara olurlar. 19. yuzyil ve 20. yuzyil baslarinda saat imalatina japonlar ve cinliler de girer. Bu arada Almanlari unutmamak gerekir onlar da karaorman ve Bavyera bolgelerinde saat imalatı yapmaktadirlar. Ilk baslarda evlerde yapilan uretim daha sonra her ustanin saatin bir bolumu uzerinde ustalasmasiyla kooperatifler kurar daha sonra sirketlesmeye giderler. Ama bunun yanisira kucuk atelyelerinde saatin hemen tamamini ureten kisiler de vardir ve hatta bu bugun de boyledir, Isvicrede kucuk atelyesinde komple saat imal eden kisiler vardir. Isvicreliler, saat konusundaki bilgileriyle dunyada ilk sıradadırlar ve neredeyse dunyanin saat konusuna hakim olurlar. Bu durum 1970-80 lere kadar gider ama bu donemde quartz saatlerin ortaya cikmasi, Isvicrelilerin bunu hafife almasi nedeniyle bir anda japonlar dunya saat piyasasina hakim oldular. Isvicrede hemen herkes iflas etti ve mekanik saatleriyle ortada kaldilar ta 1990 li yillarin sonlarina dek. Bu tarihten itibaren quartz saatlerin dezavantajları saat kullanıcıları tarafından fark edildi ve tekrar mekanik http://www.saatci.com ler kullanılmaya ve yaygınlaşmaya başladı.

Also on FANDOM

Random Wiki